Ekspertgruppe skal se på køns betydning for fuldførelse af uddannelse

20220425-144038-L-8192x5464ma
Børne- og undervisningsministeren har nedsat en ekspertgruppe, som blandt andet skal komme bud på, hvordan drengene kommer bedre med i skolesystemet. Foto: Ólafur Steinar Rye Gestsson/Ritzau Scanpix
15. jun. 2022 06.06
Drengene halter bagefter i skolen. En ny ekspertgruppe skal nu komme med anbefalinger til, hvordan betydningen af køn kan mindskes i folkeskolen og på ungdomsuddannelserne.

Børne- og undervisningsministeren har nedsat en ekspertgruppe, som skal undersøge, hvorfor der er forskel på børn og unges faglige resultater i folkeskolen og på ungdomsuddannelserne. 

Det oplyser Børne- og Undervisningsministeriet i en pressemeddelelse.

Ekspertgruppen skal blandt andet undersøge, hvilken betydning undervisningens form, indhold og organisering har for elevernes læring og motivation. 

"Regeringen ønsker, at alle børn og unge skal have lige muligheder for at blive så dygtige, som de kan. Men drengene sakker bagud i vores skolesystem. Nogle af dem halter allerede efter pigerne ved skolestart. Det kan og skal vi gøre bedre," fastslår børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) i pressemeddelelsen.

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

A4 Ligestilling

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste
viden om ligestilling, køn, LGBT+ og mangfoldighed.

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Ligestilling
Allerede abonnent?

Glemt kodeord